Wednesday, January 2, 2008

Question #89 - completed!

Guess which song it is!
Write your answer under "Comments". The person with the first right answer (artist + song) wins! Good luck!

Of course I even made the gingerbread biscuits myself!

Clue #1: Lipstick.
Clue #2: If you don't know a lot about music, you might mix up the singer in this band with this guy, believing that the singer in this band was the singer in his band. But then everyone will laugh at you... or I definitely would.
Clue #3: But it would be quite stupid to think that, just because of his (i.e. the singer in this band) last name.


Photobucket


Updated!
And we have a winner! Congratulations Bruuus! The right answer was of course The Cure - A forest.

9 comments:

Anonymous said...

Men shit Quizzlefoshizzle! Först den där svinekla Pulpskivan och nu pepparkaksälgar och läppstift? Vafan ska man tro? Jag får väl googla lite på jobbet imorgon då...

Anonymous said...

Du har ju bakat väldigt piffigt i varje fall! Go sis!

Anonymous said...

Vadå, har du aldrig sett en älg med läppstift?? :)

Javisst var det fina pepparkakor!!!

Anonymous said...

Hängde ni med på andra ledtråden? Jag blev nästan förvirrad själv...

Ååhhh hjorten skuttar så fint, jag blir nästan tårögd!

Anonymous said...

Jag har gråtit i flera dar över den där hjorten. Det är så vackert alltsammans... Ledtråden är lite luddig. Jag fattar inte vem som skulle blanda ihop den typ guden med någon annan. Men det är väl min bristande associationsförmåga som begränsar mig. Bra nivå nu Quizzle!

Anonymous said...

Men for fucks sake peeps, det är ju The Cure med A Forrest! Det var hjorten som gjorde det! Ah, öppna mål är kul!

Anonymous said...

Jamen fasen vad enkelt! Lipstick! Så jäkla självklart! Det enda som förbryllar mig nu är ju vad grisen gör i skogen (björnen vet jag ju vad den gör). Trodde grisar var lite mer domestic än så. Jaja...

Anonymous said...

Bruuus, vadå öppet mål. Du kanske ska spara skrytet till den dagen du sparkar in bollen UTAN HELA TRE ledtrådar.

Ja visst var det enkelt! :) En skog liksom. Angående det där grisliknande som rör på sig; det är ett vildsvin ser du väl!! ;-)

Anonymous said...

Men det var ju hjorten som gjorde det sa ja ju! Har inte varit inne tidigare. Men ok, jag sparar på det...